Pomyślałby kto, że "głupie chińskie bajki" nie mogą mieć realnego wpływu na rzeczywistość, w której obracamy się na co dzień. Na naszą, może istotnie ma niewielki, ale w japońskim społeczeństwie to już co innego.
Wyobrażacie sobie projekcje cyfrową fikcyjnej postaci, tak sławnej, że na jej koncerty przychodzą dziesiątki czy setki tysięcy ludzi? Abstrakcja? Wyłącznie dla nas. Japonia już dawno przeszła z tym faktem do porządku dziennego.
Postaci animowane często używane są we wszelkiego rodzaju spotach reklamowych, społecznych czy propagandowych. Najbliższym przykładem będzie znowu Miku, która nagrała piosenkę o soku. Warzywnym.
Ktoś spragniony? Komercha, społeczny uczulacz i propaganda w jednym, dziękuje, do widzenia, dobranoc... Popi popi popi po pi poooo ~
Dodatkowo odsyłam do artykułu o przemyśle merchandising'owym, który nie tyle narósł wokół fenomenu popularności anime i mangi, ile go przykrył i zakopał pod hałdą rożnego rodzaju bibelotów, figurek, plakatów i innych gadżetów z motywami z najpopularniejszych anime i mang. - voguetravel.pl - blog
Wyobrażacie sobie projekcje cyfrową fikcyjnej postaci, tak sławnej, że na jej koncerty przychodzą dziesiątki czy setki tysięcy ludzi? Abstrakcja? Wyłącznie dla nas. Japonia już dawno przeszła z tym faktem do porządku dziennego.
Pozwólcie że przedstawię wam Hatsune Miku (初音 ミク) wirtualną wokalistkę, Vocaloid'a, która bez zająknięcia zaśpiewa ludzkim głosem każdy utwór, nawet ten, który "poznała" pół minuty temu. Z rzeszą fanów, często większą niż mają topowe gwiazdy amerykańskich list przebojów zdarzyło się jej też być oficjalnym supportem Lady Gagi.
Reklama
Żeby tylko na muzyce się skończyło... Nowoczesna elektronika i motoryzacja nie są obce naszej protagonistce.Postaci animowane często używane są we wszelkiego rodzaju spotach reklamowych, społecznych czy propagandowych. Najbliższym przykładem będzie znowu Miku, która nagrała piosenkę o soku. Warzywnym.
Ktoś spragniony? Komercha, społeczny uczulacz i propaganda w jednym, dziękuje, do widzenia, dobranoc... Popi popi popi po pi poooo ~
Gadżetomania
W samym megamieście Tokio narodziła się stosowna temu rodzajowi przemysłu dzielnica - Akihabara, mekka rzeczonych otaku, gdzie w dowolnych ilościach manga, anime i gry piętrzą się na półkach sklepowych.Dodatkowo odsyłam do artykułu o przemyśle merchandising'owym, który nie tyle narósł wokół fenomenu popularności anime i mangi, ile go przykrył i zakopał pod hałdą rożnego rodzaju bibelotów, figurek, plakatów i innych gadżetów z motywami z najpopularniejszych anime i mang. - voguetravel.pl - blog
Komentarze
Prześlij komentarz